Figyelmeztető közleményt osztott meg a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete. Arról írnak ugyanis, hogy az inflációs célt veszélyezteti a magas útdíj és az üzemanyagár. Ennek oka pedig az, hogy 2023. október 1-től 17,6 százalékkal – a KSH júliusi inflációs adatával egyező mértékben – emelkedhet az útdíj a HU-GO rendszerben.

Ez 3 év alatt 41,5 százalékos növekedést jelent, de az útdíjrendszer 2024. január 1-i átalakítása újabb jelentős díjemelést hozhat, így a magyar útdíj Európa éllovasai közé kerül

– írják.

„A fuvarozást terhelő másik meghatározó költségelem, az üzemanyag ára is dinamikusan nő: májustól augusztusig literenként 100 forinttal drágult a gázolaj. A környező országokban esetenként már olcsóbb a tankolás, a januártól várható jövedékiadó-emelést követően pedig jelentős lehet a különbség, ezért a nemzetközi fuvarozók, és a határmenti vállalkozók külföldre vihetik a tankolásaikat. Ez jelentős adóbevétel kiesést jelent majd a költségvetés számára. A magas költségek miatt felgyorsul a belföldön tevékenykedő magyar vállalkozások piacvesztése, fokozódik a magyar közúti fuvarozók kiszorulása a hazai és a nemzetközi piacról, miközben erősödik a külföldi, elsősorban harmadik országos cégek jelenléte” – írják.

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete szakmai egyeztetést kezdeményez a közlekedési tárcával az útdíjrendszer és a jövedékiadó szabályok felülvizsgálatáról annak érdekében, hogy növekvő pályán maradjon a magyar logisztikai ágazat, s megvalósuljanak a Kormány inflációs célkitűzései.

https://24.hu/belfold/2023/08/10/utdij-dragulas-fuvarozo-inflacio/