Tényleg eltűnhetnek a kamionosok az utakról?

Egy amerikai egyetem végzett kutatást a kamionosok jövőjéről

Napról napra egyre fejlettebb önvezető rendszereket engednek az utakra az autógyártók, ezek azonban korántsem tökéletesek, és a sofőrtől állandó figyelmet követelnek még. Tényleg rábízhatunk egy 40 tonnás szerelvényt egy számítógépre?

Rengeteg, akár halálos kimenetelű balesetért tették már felelőssé a manapság egyre nagyobb népszerűségnek örvendő “önvezető” funkciót annak ellenére, hogy az ilyen rendszerrel felszerelt autók esetében minden alkalommal figyelmeztet a rendszer, hogy a jármű nem képes egyedül helyt állni a forgalomban, és az csupán a sofőr állandó felügyelete mellett használható. A balesetek a legtöbb esetben azért következnek be, mert a felhasználók minden eszközzel igyekszenek kijátszani a rendszert (az interneten például számos videó található, hogyan kell kijátszani a Tesla rendszereit), de természetesen az is előfordult már, hogy a számítógép hibázott. A Michigani Egyetem szakemberei egy kutatás alkalmával ezúttal arra voltak kíváncsiak, hogy megalkotható-e egy olyan rendszer, mely egyáltalán nem igényel semmilyen emberi beavatkozást, és akár több ezer kilométert képes megtenni egy jármű mindenféle segítség nélkül.

Tényleg eltűnhetnek a kamionosok az utakról?

 

 

Még 99 évig megtarthatja nevét a Waberer’s

További 99 évig használhatja a Waberer’s a márkanevet, a cég és a Wáberer György között született új megállapodásnak köszönhetően. A Waberer’s, a társaság releváns (Waberer, vagy „Waberer’s” nevet cégként vagy márkaként használó) leányvállalatai és Wáberer György között megállapodás született a „Waberer”, illetve „Waberer’s” márkanév használati jog meghosszabbításáról további 99 évre.

tovább>

forrás:portfolio.hu

fotó:Pap J.S.

Újra erőre kapott a közúti fuvarozás

Több mint tizenhárom százalékkal bővült tavaly a hazai intermodális áruforgalom, és a következő években is dinamikus növekedés várható – derül ki a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) felméréséből, amelyet a Nemzetközi Logisztikai Konferencián mutattak be csütörtökön Herceghalmon. Az elemzés szerint tavaly még meghatározó volt a koronavírus-járvány hatása az árufuvarozásban, ugyanakkor a közúti szállítás a 2020-as jelentős visszaesés után erőre kapott. Az MLSZKSZ azzal számol, hogy orosz-ukrán konfliktus miatt megnehezül, lelassul és megdrágul az áruszállítás a keleti irányban.

https://www.okosipar.hu/ujra-erore-kapott-a-kozuti-fuvarozas-a-vasuti-es-vizi-nemileg-csokkent/

Scroll to Top