Nincs elegendő mennyiségű és minőségű adat ahhoz, hogy a gépjármű-biztosítók az ütközésekben megsérült elektromos autók javításáról döntsenek. Ezért egyelőre marad a gyakorlat: biztonságosabb a totálkárra vétel.
A kisebb-nagyobb ütközéseket követően a hagyományos, belsőégésű motorokkal meghajtott gépkocsik döntő többségét megjavítják. Az ilyen balesetekről, illetve a javítási technológiákról és költségekről akár évtizedekre visszamenő adatokkal rendelkeznek a biztosítók, így aránylag könnyen el lehet dönteni, hogy egy megrongálódott gépjárművet érdemes-e megjavítani vagy inkább műszaki vagy gazdasági totálkárra kell felvenni. Az új technológiákkal zsúfolt, elektromos meghajtású járműveknél azonban ezeket az adatokat még csak most gyűjtik össze a biztosítók: a megfelelő adatbázisok és döntéselőkészítő algoritmusok kialakítása még több éves feladat is lehet a szakértők szerint.
https://itbusiness.hu/technology/adatok-elektromos-auto/
forrás: ITBUSINESS