Székely Sándor, a Teherfuvarozók Európai Szakszervezetének elnöke szerint viszont a filippínó és az indiai járművezetők már itt vannak, utóbbiak fél éve, és leginkább a teherfuvarozásban dolgoznak.
80-100 ezer magyar munkavállaló hiányzik, elmentek Nyugat-Európába dolgozni, őket kell pótolni akár Ázsiából vagy a Távol-Keletről is, különben nem lesz, aki behozza az árut. Eddig voltak román, ukrán, orosz munkavállalók, de már ők is elmentek Nyugatra
– adott helyzetképet Székely.
Az érdekvédő szerint a fuvarozásban a nyelvtudás nem gond, akik ide jönnek, beszélik az angolt és az itteni feletteseik is.
– Jól végzik a munkájukat, a nemzetközi közlekedésben dolgozók tulajdonképp alig töltenek itt időt, a belföldiek munkásszállásokon élnek, ahol egymás között vannak néha villongások, de nem több, mint más közösségekben. Szakszervezetünk feltétele volt, hogy a fizetésük nem lehet kevesebb, mint a magyar munkavállalóké, így nem törik le a béreket. A külföldön fuvarozók 700 ezer-1 millió forint között keresnek, a belföldön dolgozók 450-500 ezret, nettóban. A jogszabályok szerint három évig lehetnek itt, ezért vannak, akik már egy év után továbbállnak Nyugatra, ahol nincs ilyen korlátozás – sorolta Székely.
forrás: https://www.blikk.hu/gazdasag/penz/filippino-buszvezetok-magyarorszag/zyw2plq