Robbanás előtt áll a logisztikai piac, 2024-től évi 10 százalékos növekedéssel kalkulál a szakma, ami csak részben az akkumulátorgyárak felfutásának a következménye, más nagy beruházók fejlesztései is generálják majd. A koreai és kínai cégek érkezése után új indiai beruházásokról várhatók bejelentések – vetítette előre lapunknak Doór Zoltán, a Magyar Logisztikai Egyesület elnöke, akit arról kérdeztünk, mitől olyan különleges az akkumulátorgyártás, hogy nemrég ahhoz kapcsolódó felsőfokú logisztikai menedzserképzést hirdetett a szakmai szervezet.

Sorra dőlnek meg a külföldi tőkebehozatali rekordok: a tavalyi 6,5 milliárd euró után az idén 13 milliárd euró értékű külföldi befektetés várható Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szerint, és a következő években is az a terv, hogy a kormány külföldi nagyberuházásokkal doppingolja a gazdasági növekedést (és részben kiváltaná velük a hiányzó uniós forrásokat is). A bejelentett akkumulátoripari fejlesztések már bőven 7000 milliárd forint felett járnak – mint megírtuk, több mint 40 helyszínen folyik gyártás vagy gyártás-előkészítés, és akkor még nem beszéltünk a veszélyes anyagokat átmenetileg tároló-elosztó raktárak hálózatáról, valamint a selejtet, illetve a használt akkumulátorokat elnyelő hulladék-feldolgozókról, mint amilyen az Alsózsolcára tervezett, a lakosságot felbőszítő szlovén üzem is lesz.

https://24.hu/fn/gazdasag/2023/09/19/kulfoldi-mukodotoke-kina-india-akkumulatorgyartas-selejt/