Vasút: a példátlan, gyors összeomlás már a jövőt fenyegeti

Itthon a vasúti áruszállítás teljesítménye ötször nagyobb mértékben csökkent, mint a közúti áruszállításé. Ha most kiépülnek a hazánkat elkerülő vasúti szállítási útvonalak, azok visszaszerzése nagyon nehéz lesz a jövőben.

Negatív szenzáció

Bár a Covid-járvány után gyorsan magához tért a vasúti áruszállítás visszaesését is, addig 2022-ben már nem jöttek olyan kedvező számok. Tavaly – a KSH szerint – a 2021-es évhez képest a GDP a 8,2 százalékkal nőtt, de az áruszállítás teljesítménye árutonna-kilométerben 4,6 százalékkal csökkent. Az elszállított áruk össztömege is szinte ugyanennyivel, 4,5 százalékkal esett vissza. A Magyar Vasút cikke szerint a legnagyobb visszaesést a vasúti modalitás szenvedte el. A közúti szállítmányozás volumene 2,5, a belföldi vízi áruszállítás10, a vasúti viszont bő 13 százalékkal csökkent. Ez különösen akkor negatív szenzáció, ha figyelembe vesszük, hogy még az oroszok Ukrajna elleni háborújával együtt is globális gazdasági erősödés figyelhető meg a járvány visszaszorulásával párhuzamosan.

Érkeznek az elektromos kamionok a magyar utakra

A magyar kormány célkitűzése, hogy a gazdaság hi-tech, zöld és hazai alapokon álló legyen – mondta a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára Zsámbékon.

Vitézy Dávid az első szériában gyártott, tisztán elektromos DAF nyergesvontató bemutatóján kijelentette: az áruszállítás zöldebbé tétele a kormány és a gazdasági szereplők közös missziója.
Hozzátette, hogy a káros anyagok kibocsátásának ötödéért a közlekedési szektor felel, ennek 98 százalékát a közúti szállítás okozza. A káros anyagok kibocsátásának csökkentéshez ezért a közúti szállítás zöldítésén keresztül vezet az út – mondta az államtitkár. Kiemelte: a kormány jelentős intézkedéseket tesz azért, hogy a vasúti áruszállítást vonzóbbá tegye. Ugyanakkor hangsúlyozta: “a közúti áruszállítás dominanciája eltűnni nem fog, ezért ha a szektort zöldíteni szeretnénk, akkor arra van szükség, hogy a tehergépjárművek, nyergesvontatók meghajtását, működését zöldítsük”. Emlékeztetett arra is: a magyar kormány az elmúlt időszakban több mint 20 milliárd forinttal támogatta elektromos kerékpárok, robogók, autók, taxik, buszok beszerzését és több mint 30 milliárd forint új támogatás is rendelkezésre fog állni a zöld busz program folytatásához.

Gavallér Péter, a DAF Hungary ügyvezető igazgatója elmondta, hogy ebben az évben 200 elektromos jármű értékesítését tűzte ki a cég Európa-szerte és 2025-re évente 1500 tisztán elektromos meghajtású nyergesvontató gyártását tervezik. Közép-Kelet-Európában a Waberer’s csoport az első, amely szériában gyártott, tisztán elektromos meghajtású nyergesvontatót vesz használatba – fűzte hozzá az igazgató.

forrás: tisztajovo.hu

Közös megegyezéssel távozik Gál István, az MKFE főtitkára

2022. június 8-i hatállyal, közös megegyezéssel távozik főtitkári posztjáról Gál István. Az Elnökség – a Tanácsok és a Felügyelő Bizottság egyetértésével – 2022. június 9-től Árvay Tivadart nevezte ki az MKFE főtitkárának.


 Az Egyesület Elnöksége megköszönte Gál Istvánnak az elmúlt hónapokban végzett szakmai és munkaszervezeti munkáját, és egyben sok sikert kívántak a távozó főtitkárnak a jövőbeni kihívásokhoz.

Az Elnökség 2022. június 9-i hatállyal Árvay Tivadart nevezte ki az Egyesület főtitkárának, s egyben felkérték a folyamatban lévő feladatok átvételére, továbbvitelére. A testület elvárásként fogalmazta meg az új főtitkár felé az MKFE szakmai, érdekképviseleti és szolgáltatási tevékenységeinek felülvizsgálatát, összefogását, hatékonyabbá tételét.

Az elnökség az ülésen arról is döntött – és erre munkacsoportokat alakított –, hogy megvizsgálja az Egyesület és az MKFE tulajdonában álló gazdasági társaságok működését, hogy javaslatokat fogalmazzanak meg a lehetséges fejlesztési irányokra, működési stratégiákra. A cél az MKFE érdekképviseleti tevékenységének és eredményességének további javítása, valamint a szolgáltatási és biztosításközvetítési portfólió szélesítése, a szerteágazó tagsági igények minél szélesebb körű kielégítése érdekében.

 

MKFE Kommunikáció

Megszavazták, az EU betiltja a benzines és dízelautókat

Az Európai Parlament megszavazta, hogy 2035-től csak elektromos autót lehet venni az Európai Unióban.

Az EU által kidolgozott, klímavédelmi Fit for 55 akcióterv javaslatai között szerepelt, hogy 2035-től az EU-ban csak olyan új autót lehessen vásárolni, amely elektromos hajtású, tehát teljesen kivezetnék az autóiparból a belső égésű motorokat. A szerda esti szavazás vitákba torkollt, mert egyes képviselők hibásnak tartják a döntést: szerintük a jövőben jóval környezetbarátabb, szintetikus üzemanyaggal is lehetne belső égésű motorokat hajtani – írta a Hvg.hu.

https://www.vezess.hu/hirek/2022/06/09/megszavaztak-az-eu-betiltja-a-benzines-es-dizelautokat/

Megérkezett Magyarországra a teherautószervizes multi

Megérkezett Magyarországra Európa legnagyobb márkafüggetlen teherautó és buszszerviz hálózata, az Alltrucks Truck & Trailer service. A 2013-ban a Bosch, a Knorr-Bremse és a ZF által alapított vállalatnak 700 műhelye van Európában, és Magyarországon is intenzív terjeszkedést tervez. A cég hazai képviseletét az Autonet Import Magyarország Kft. biztosítja.

Június 1-től Magyarországon is elérhető lesz az Alltrucks teljes körű haszongépjármű szervizkoncepciója. A cég 9 éve működik Európa 14 országában: Németország, Ausztria, Svájc, Lengyelország, Franciaország, Spanyolország, Portugália, Olaszország, Norvégia, Belgium, Hollandia, Litvánia, Luxemburg, Románia.

 

ETF kongresszus 2022

2022. május 22- 26 között Budapesten, a Kongresszusi Központban került sor az ETF (European Transport Worker’s Federation; Európai Közlekedési Dolgozók Szövetsége) 6. rendes kongresszusára. A közel 600 résztvevős esemény szervezésében és lebonyolításában a TESZ munkatársai is nagymértékben kivették a részüket. A vendéglátók, az ETF magyar tagszervezeteinek nevében a nyitóbeszédet Verestóy Attila, a TESZ alelnöke tartotta, míg az Ifjúsági Tagozat ülésének megnyitóján Dr Székely Alíz szólalt fel. A kongresszus jelmondata- „Mindannyian a fedélzeten: Cél a tisztességes közlekedés!”- teljes összhangban volt a szakszervezeti szövetség álláspontjával, amit a közlekedéssel és a közlekedésben dolgozók jövőjével kapcsolatosan képvisel. A megbeszéléseken kiemelt témaként szerepelt az ETF Közép- és Kelet-Európában betöltött szerepe. A majdnem egy hetes rendezvényen a hivatalos programok mellett a résztvevőknek volt alkalmuk megismerni Budapestet is és a visszajelzések szerint mindannyian pozitív élményekkel térhettek haza.

Scroll to Top