Teherfuvarozók Európai Szakszervezete


Ugrás a tartalomhoz

INFO

WEBMASTER

teherfuvarozok.hu

Az öregségi nyugdíjra jogosultság életkori feltételei a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény és az azt módosító 2009. évi XL. törvény 2010. január 1-től hatályos rendelkezései alapján.

Születési idő Öregségi nyugdíjkorhatár Öregségi nyugdíjra jogosultság elérése
1952. január 1-e előtt 62 év 2014. január 1-e előtt
1952. január 1. – július 1. között 62 év és 183 nap 2014. július 3. – december 31. között
1952. július 2. – december 31. között 62 év és 183 nap 2015. január 1. – július 2. között
1953. január 1. – december 31. között 63 év 2016. január 1. – december 31. között
1954. január 1. – július 1. között 63 év és 183 nap 2017. július 3. – december 31. között
1954. július 2. – december 31. között 63 év és 183 nap 2018. január 1. – július 2. között
1955. január 1. – december 31. között 64 év 2019. január 1. – december 31. között
1956. január 1. – július 1. között ** 64 év és 183 nap 2020. július 2. – december 31. között
1956. július 2. – december 31. között 64 év és 183 nap 2021. január 1. – július 2. között
1956. december 31-e után 65 év 2021. december 31-e után

* Az öregségi teljes nyugdíjra jogosultsághoz legalább 20, a résznyugdíjra jogosultsághoz pedig legalább 15 év szolgálati idő szükséges.
** Az 1956. január 1-én született személy az öregségi nyugdíjkorhatárát a 64. életéve betöltését követő 183. napon, azaz 2020. július 2-án éri el, mivel a 2020. év szökőév. Az öregségi nyugdíj - ideértve a korhatár alatti és a korhatár feletti nyugdíjakat is – igénybevételének feltétele a társadalombiztosítás ellátásaira és a magánnyugdíjra jogosultakról, valamint e szolgáltatások fedezetéről szóló 1997. évi LXXX. törvény 5. § (1) bekezdésének a)b) és e)g) pontja szerinti biztosítással járó jogviszony megszüntetése.


TESZ KÖNYVTÁR

         Kínálat
              az
     új könyvekből!






Bővebb kínálat a
TESZ
KÖNYVTÁRBAN

  KLIKK IDE!


További kínálat:

Hangoskönyvek CD-n

Nyelv leckék CD-n:
   NÉMET
   ANGOL



HÍREK

Sztrájk Ferihegyen

A szakszervezet sztrájkot hirdetett, mert több mint egy éve nem tud megegyezni a Budapest Airporttal. A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet közleménye szerint a Malévval hónapok óta, a Budapest Airporttal pedig több mint egy éve eredménytelenek a tárgyalások. Az érdekképviselet korábban szerette volna felgyorsítani a tárgyalásokat, múlt héten pedig hivatalosan is jelezte, hogy egy hetes sztrájk-egyeztetést kezdeményez. A szakszervezet vasárnapi, határozott idejű munkabeszüntetése csak a Malévot érinti, a Budapest Airportnál tervezett sztrájk időpontjáról később döntenek. Az érdekképviselet azt írja: nyitottak a további tárgyalásokra, és érdemi munkáltatói javaslat esetén elállnak a sztrájktól. A Budapest Airport 2008 őszén mondta fel a munkavállalók kollektív szerződését, amely a munkaidő-beosztást, fizetéseit és juttatásait is szabályozta. A dolgozók tavaly decemberben már sztrájkba léptek, azóta tárgyalnak a munkaadóval. A BA munkatársai tiltakoznak egyes feladatok kiszervezése ellen is. A Malév-csoport idén ősszel mondta fel a földi kiszolgálással foglalkozó cég jogutódlási szerződését. A menedzsment egyebek mellett 30-40 százalékos bércsökkenést javasol az új dokumentum tervezetében és megszüntetné a magán-nyugdíjpénztári támogatást. A Malév szerint a sztrájk nem okoz fennakadást. A munkabeszüntetés miatt a tervek szerint nem kell járatot törölni és csak minimális késések lehetnek. A légitársaság arra kéri az utasokat, hogy gépük indulása előtt a szokásosnál körülbelül 1 órával korábban érkezzenek ki a repülőtérre, akinek pedig módja van rá, éljen az online check-in lehetőségével.



GÉPKÖLCSÖNZÉS

        Bemutató
               a
       készletből!
















Bővebb információ a TESZ irodában vagy telefonon.

  KLIKK IDE!



IDŐJÁRÁS



Decemberi közlekedési korlátozások Magyarországon

2009 decemberében Magyarországon a „kamionstop”, azaz a 7,5 tonna legnagyobb megengedett össztömeget meghaladó tehergépjárművekre vonatkozó közlekedési korlátozás szombatonként 22 órakor kezdődik és vasárnaponként 22 óráig tart (a karácsonyi ünnepeket lásd alább), azonban a tilalom november 4. és március 1. között nem vonatkozik az EURO 3-as és annál jobb környezetvédelmi besorolású, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsikra (190/2008-as korm. rend. 2. § 3. bek.). A korlátozás decemberben és január első napjaiban tehát a következőképpen alakul (a belföldi fuvarfeladatot teljesítőknek):

dec. 19. (SZO) 22:00 órától dec. 20. (VAS) 22:00 óráig dec. 24. (CSÜT) 22:00 órától dec. 27. (VAS) 22:00 óráig (karácsonyi ünn.) dec. 31. (CSÜT) 22:00 órától 2010. jan. 1. (P) 22:00 óráig jan. 2. (SZO) 22:00 órától jan. 3. (VAS) 22:00 óráig

A részleteket és kivételeket a nehéz tehergépkocsik közlekedésének korlátozásáról szóló 190/2008. (VII. 29.) kormányrendelet rögzíti.

Erőteljes drágulást eredményez Szlovákiában az elektronikus útdíjrendszer 2010. januári bevezetése
- jelentette ki Peter Halabrín, a szlovákiai teherfuvarozókat tömörítő CESMAD érdekvédelmi szervezet igazgatója.
Halabrín szerint ezért vagy kerülni fognak Magyarország felé a Kassa és Pozsony közötti szakaszon, vagy jelentősen emelik az árakat.

Az új rendszer a 3,5 tonnánál nehezebb járművekre vonatkozik, a sofőröknek fizetniük kell az autópályák, a gyorsforgalmi és az első osztályú utak használatáért.
A pozsonyi Új Szó számpéldája szerint míg eddig egy 12 tonnás kamionra, amely egész évben csak Pozsony és Zsolna között közlekedett, 907 euró értékű éves matricát kellett venni, addig januártól ez a 16 ezer eurót is meghaladhatja. Ilyen feltételek mellett Halabrín egészen biztosra veszi, hogy a Kassáról induló kamionok Magyarországon át fognak Csehországba vagy Németországba menni, hiszen Miskolcnál felhajthatnak az autópályára, amelyről csak Németországban kell lejönniük. Sőt egy kassai kamionnak olcsóbb lesz Budapesten át Pozsonyba jutnia, mint a hazai utakon - tette hozzá.

free counters

KÖSZÖNTŐ | ELNÖKSÉG | TESZ | WABERER's | KÖZLEKEDÉS | GALÉRIA | WEBMASTER | Tartalom


2009-2010 | satjani@freemail.hu

Vissza a tartalomhoz | Vissza a Fő menübe